Saturday, April 25, 2009

TENTANG AKU!!!

Aku diberi nama Mohd. Firdaus bin Roslan oleh kedua-dua ibu bapaku. Tanggal 24 November aku membuka mata di dunia yang fana ini. Hospital Teluk Intan menjadi tempat tumpahnya darahku. Di Teluk Intan jugalah aku dibesarkan dan disekolahkan. Sekolah rendah dulu-dulu, aku sekolah dekat Sg. Kerawai. Pastu masuk Tingkatan 1, aku gi SMKA Slim River. Lepas jer PMR, aku pindah masuk SMK Seri Perak. Aku ingat lagi masa aku Form 5, akak sedara aku practical kat sana so, aku pun gatai2 lar mengacau dia. Padahal dia cikgu practical aku...hahahahah...cian Kak Kema. Sekarang ni dia dah nak graduate dah. Tak lama lagi jadilah Cikgu Norakma. Congratulation!!

Back to my story, after habis Form 5, aku masuk POLISAS, Kuantan. Aku amik course ukur. Nak tau sebab apa aku amik course ni?? Sebabnya aku suka sukat jalan...hahahahahah...tu keje Abg Amin lar. Just joke, sorry bro. Aku amik ukur ni sebab Pak Long aku dulu keje ukur (kat darat), macam best jer tgk dia keje tu. Pastu Pak Uda aku pun dulu keje dalam unit Hidrografi (kat laut), dia ukur kt kuala and sungai2. So, aku pun amik lar course ni. Pasni aku tak tau nak keje kat mana. Abg sedara aku keje ngan JUPEM. Kalo aku pun keje kat sana gak...hahahahha..mesti best r.

Aku ni anak sulung dalam family. Adik-beradik aku 2 org jer. Aku and Nabilah. Tapi adik2 sedara ramai lar. Walaupun 2 beradik jer, umah tu kecoh gak bila kitorg bergaduh..hahahahah. Kadang2 tu, bapak aku melenting gak and aku lar yang selalu kena marah...huhuhuhu..cian. OK lar, penat dah menaip. Actually yang post entry ni bukan mR. boss tapi pinkLOVER...hehehehe

No comments:

Post a Comment